DUYURULAR

BAYLEY III Bebek ve Küçük Çocuklar İçin Gelişim Ölçeği
14-15 Nisan 2017
24/01/2017

BAYLEY III

Bebek ve Küçük Çocuklar İçin Gelişim Ölçeği

14-15 Nisan 2017

Türkiye Spastik Çocuklar Vakfı, Metin Sabancı Özel Eğitim Okulları

Ataşehir, İstanbul

BAYLEY III Nedir?

Bayley-III bebekler ile 1 aylık-42 aylık çocukların gelişimsel işlevlerini değerlendiren bireysel olarak uygulanan bir araçtır. Temel amaçları gelişimsel geriliği olan çocukları belirlemek ve müdahale planlama için bilgi sağlamaktır.

Bayley-III bebek ve yeni yürümeye başlayan çocukların gelişimini beş alanda incelemektedir: Bilişsel, Dil, Motor, Sosyal-Duygusal ve Uyumsal. Bilişsel, Dil ve Motor alanların değerlendirmesi çocukla birlikte uygulanan maddeler kullanılarak, Sosyal-Duygusal ve Uyumsal alanların değerlendirmesi ise birinci düzey bakıcının bir ankete verdiği sorular kullanılarak yapılmaktadır

Bayley-III gelişimsel geriliği olan küçük çocukları belirlemek ve uygulamacıya müdahale planlama konusunda destek olmak için kullanılan bir değerlendirme aracıdır. Bayley-III’ü uygulayarak, uygulayıcı çocuğu akranları ile karşılaştırmak üzere kullanılabilecek büyük miktarda nicel ve nitel bilgi elde edebilir

Kurs Yöneticisi

Betty Hutchon

Consultant Neurodevelopmental Therapist, University College London Hospital and Lecturer in Child Development at University College London Medical School, and Head Paediatric Occupational Therapist at the Royal Free Hospital, London.

Kurs Kayıt Ücretleri

Banka Havalesi : 1.250 TL

Kredi Kartı Tek Çekim / 3 Taksitli Bedel : 1.335 TL

Garanti bankası ve BONUS özellikli kredi kartlarına en fazla 3 taksit imkanı sağlanmaktadır. Başka banka kartlarına taksit yapılamamaktadır.

Kurs kayıt ücretlerine; Toplantı salonlarına giriş, kurs esnasında kullanılacak tüm basılı malzemeler, öğle yemekleri ve kahve molaları dahildir.

Online kayıt formuna buradan ulaşabilirsiniz.

Düzenlenecek olan kurs; BAYLEY III testinin uygulanışına yönelik bir eğitim olup, kayıt ücretine kayıt materyalleri dahil değildir. Katılımcılar test materyallerini www.pearsonclinical.co.uk adresinden şahsi olarak temin etmeleri gerekmektedir. Derneğimizin ilgili materyalleri katılımcılar adına temin etme imkanı bulunmamaktadır.

Banka Hesap Numarası

Banka Adı : Garanti Bankası, Ankara Gaziosmanpaşa Şubesi

Hesap Adı : Diasos Kongre

IBAN NO : TR39 0006 2000 3240 0006 2995 19

Ödemelerini banka havalesi olarak yapacak katılımcıların, havalenin açıklama kısmına "BAYLEY / Kişi ismi" olarak işlemlerini gerçekleştirmelerini rica ederiz.

Kesin kurs kayıtlarınız ancak GCN web sayfasında bulunan kayıt formu ve ilişiğindeki dekont ile birlikte aşağıda yer alan e-posta adresine gönderilmesi ile kesinlik kazanacaktır.

Gelişimsel Çocuk Nörolojisi Derneği hiçbir neden belirtmeksizin kursu iptal etme hakkını kendinde saklı tutar. Kursun iptal edildiği tarihten sonra ödemelerini yapmış olan katılımcıların ücretleri istenildiği takdirde kendilerine iade edilir veya bir sonraki kursa katılım durumunda yatırılmış olan ücret yeni kurs kayıt ücretinden mahsup edilir. Gelişimsel Çocuk Nörolojisi Derneği, kursların iptal edilmesi durumunda kursiyerlerin uğrayacağı ulaşım, konaklama ve diğer hiçbir zarardan sorumlu değildir.

Online kayıt formuna buradan ulaşabilirsiniz.

Aşağıdaki bilgiler Amerika Birleşik Devletleri Bayley-III Tarama Testi eğitiminde ön koşulları içermektedir. 

Bayley-III Tarama Testi; psikologlar, çocuk gelişim uzmanları ve ölçme-değerlendirme alanında eğitime ve deneyime sahip diğer uzmanlar tarafından uygulanabilir, skorlanabilir ve yorumlanabilir. 

Testi uygulayacak olan uzmanın, Bayley-III Tarama Testi’ni uygulayacağı çocukların yaşları ve kendi dillerine özgü temelleri, klinik, kültürel ve okul öncesi deneyimlerini içeren sağlam bir kavrama yeteneğinin olması gerekir.  

Bayley-III Tarama Testi’ni kullanan uygulayıcıların bireysel ölçme-değerlendirme üzerine akademik eğitim almış veya profesyonel eğitimini tamamlamış olmaları gerekir. Yeterli eğitimi almış bir uygulayıcı veya yukarıda belirtilen nitelikleri olan yardımcı süpervizyon altında Bayley- III Tarama Testi’ni uygulayıp, çocuğun performansını skorlayabilse de; testin yorumlanması eğitimsel ve psikolojik ölçümleri Amerika Eğitimsel Araştırma Derneği (AERA), Amerika Psikoloji Birliği (APA), Eğitimde Ölçme Değerlendirme Milli Kurulu (NCME),1999 standartlarına uygun biçimde yapılmalıdır. 

Özellikle akademik eğitimi tamamlanmamış olan adayların test sonuçlarının değerli ve güvenilir olması, süpervizyonun klinik çalışmayı iyi uygulayabilen deneyimli kişiler tarafından verilmesi ile sağlanmalıdır.  

Bayley-III Tarama Testi kullanıcıları, bireysel ölçme-değerlendirme konusunda akademik veya profesyonel eğitimin yanı sıra; testin uygulanması, skorlanması ve yorumlanması üzerine de eğitim almalıdır. Pearson ‘Uygulayıcı Sertifikası’ vermemekte fakat seminerlerine katılanlara ‘Katılım Belgesi’ vermektedir. 

İnternet üzerinden resmi eğitim yoktur. Aşağıdaki bağlantı adresinden Bayley-III Tarama Testi hakkında genel bir bilgiye ulaşabilirsiniz: 

https://www.brainshark.com/pearsonassessments/vu?pi=zGKzLv2soz113Uz0 

Bu bilgiler testin güvenilirliği açısından önemlidir. Türkiye’de Bayley-III Tarama Testi uygulayıcılarına bu kurallara uymalarını öneriyoruz. 

 

Following briefing includes knowledge about Bayley III Screening Test practice in United States of America. 

“The Bayley-III Screening Test can be administered, scored, and interpreted by psychologists, early childhood specialists, and other professionals who have experience and training in assessment. Additionally, the examiner should have a firm understanding of and experience in testing young children whose ages and linguistic backgrounds, as well as their clinical, cultural, and pre-academic experiences, are similar to those of children the examiner will assess with the Bayley-III Screening Test. 

In most cases, examiners who use the Bayley-III Screening Test will have completed some formal graduate or professional training in individual assessment. Although a trained technician or para-professional can administer the Bayley-III Screening Test and score the child’s performance under supervision, test interpretation should be performed in a manner that is consistent with the Standards for Educational and Psychological Testing (hereafter referred to as the Test Standards; AERA, APA,& NCME, 1999). Experienced professionals must ensure best clinical practice so that test results are reliable and valid by supervising and training examiners who do not have formal training in assessment. Only individuals who have received professional training in educational or psychological assessment should interpret the Bayley-III Screening Test results. 

In addition to formal graduate or professional training in individual assessment, users of the Bayley-III Screening Test should receive training on administration, scoring, and interpretation of the tool. Pearson does not “certify” individuals to administer the test, but we do provide a certificate of attendance for individuals who attend an onsite workshop. 

We do not have formal training avaiable online. We do have a brief overview of the Bayley-III Screening Test which you can access using the following url: 

https://www.brainshark.com/pearsonassessments/vu?pi=zGKzLv2soz113Uz0 

Gloria Maccow, Ph.D.,HSP-P 

Assessment Training Consultant 

Diğer Haberler
MAKALELER
Bayley III bebek ve küçük çocuklar için gelişim ölçeği
Bayley-III gelişimsel geriliği olan küçük çocukları belirlemek ve uygulamacıya müdahale planlama konusunda destek olmak için kullanılan bir değerlendirme aracıdır.